Sarajevo - oraşul fără pereche

Sarajevo - oraşul fără pereche

duminică, 13 martie 2011

Destinaţii mai puţin bătute

Pe blogul lumeamare.ro a fost lansat un concurs pentru posesorii de bloguri de călătorii sau pur şi simplu pentru plimbăreţii anonimi din toate colţurile ţării. Se vor face două liste cu locuri mai puţin bătute. Prima listă, cu locuri în care deja am ajuns iar cea de-a doua cu locuri în care mi-aş dori să ajung. Îmi permit să mă bag şi eu în seamă deşi am călătorit mai puţin decât alţi colegi "de breaslă". Mulţumim pentru iniţiativă:)

5 locuri în care am ajuns:


1. Drumul dintre Čaplinja şi Neum (Bosnia Herzegovina). Între cele două localităţi se poate ajunge în 15 minute, dar trecând prin Croaţia. Cum eu mi-am uitat paşaportul la hostel, am luat-o pe un drum secundar (puţin spus) tăind munţii de pe teritoriul Bosniei. N-o să regret niciodată, peisajele sunt absolut fabuloase, iar numărul de maşini pe care l-am întâlnit în cei 40 de km extrem de scăzut.


2. Mănăstirea Manasija (Serbia) Situată departe de orice drum principal, într-un decor minunat, este unul dintre cele mai liniştite şi deosebite totodată locuri în care am fost.


3. Oaza Chebika (Tunisia) Poate o să strâmbaţi din nas, având în vedere că locul e destul de cunoscut celor ce au idee despre Tunisia. Cu toate astea, e situat într-o zonă extrem de izolată, într-un decor de vis.


4. Lagărul de concentrare nazist de la Mauthausen (Austria) Cel mai impresionant loc în care am călcat vreodată. În trei ani au murit în jur de 60.000 de oameni între zidurile sale (extrem de înalte). Azi e transformat în muzeu, la ieşirea din orăşelul omonim undeva la 20 de km de Linz.


5. Târcov (România) Undeva în judeţul Buzău există aproape neştiut de nimeni acest cătun în care acum doi ani mai trăiau 22 de suflete. Am ajuns aici prin intermediul unor prieteni arheologi care săpau pe un deal din apropiere. Seara, la foc, se aude liniştea...


5 locuri în care mi-aş dori să ajung:

1. Srebrenica - Bosnia, un loc încărcat de durere, de sânge şi de nepăsare.

2. Chefchaouen - Maroc, orăşelul în care casele din medina sunt vopsite în albastru.

3. Karakorum highway - China/Pakistan, cel mai înalt drum pavat din lume ce leagă China de Pakistan printr-un tărâm de poveste. În cel mai înalt punct, pe graniţa dintre cele două ţări, ajunge la 4693 m altitudine (Pasul Kunjarab)

4. Rwanda - ţara celor 1000 de coline şi a genocidului din 1994.

5. Bam - Iran, oraşul construit integral din chirpici acum peste 2500 de ani, astăzi în Patrimoniul Unesco.

Ar mai fi vreo câteva sute, dar voi vorbi despre ele abia după ce le voi vedea:)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu